söndag 12 augusti 2007

Din tinnitus

Jag tror att jag håller på att få tinnitus. Det är en låg, ihållande ton i mitt öra när jag går och lägger mig på kvällen. I lördags frågade jag folk om de hade något liknande. En svarade, jag har tinnitus, det är som ett brus i ena örat när allt är tyst runtomkring. En annan svarar, det är som ett lågt pip när jag sitter på toa, men jag vet inte om det är tinnitus.

En ton, ett brus, ett pip; och allt kan alltså vara tinnitus. Ljud som ljud, oljud som oljud. Tänk om man hade en låt som tinnitus? Jag tror att i så fall skulle man ha typ "Lady in red" med Chris de Burgh, eller "Careless whisper" med George Michael. Eller såklart "Hello" med Lionel Richie. Man skulle kanske kunna säga; säg mig din tinnitus och jag ska säga dig vem du är.

Jag behöver inte fundera länge på vilken min tinnitus skulle vara om den vore en låt. Det är utan tvekan "It must have been love" med Roxette. Tyvärr.

1 kommentar:

  1. B'Negative med Black Sun Empire.
    Jag tröttnar lika fort på den låten som jag tröttnar på havregrynsgröt med kanel och konsums skogsbärssylt (dvs. inte på 15 års tid iallafall per emperi).

    (får jag inte välja den blire Journey to redham med Squarepusher)

    kärlek
    / Erik

    SvaraRadera