söndag 26 augusti 2007

Mitt liv som sitcom

Om jag fick välja skulle jag ha huvudrollen i min egen komediserie. Serien skulle heta mitt efternamn precis som Seinfeld heter som Jerry Seinfelds efternamn. Jag skulle ha en egen studio som föreställde mitt vardagsrum, en vapendragare som var lite korkad men snygg och så fort jag dök upp skulle jag riva ner gapskratt från publiken på beställning.

Sedan skulle jag ha en kompis med en irriterande, genomträngande röst för det har de alltid i sitcoms. Den här kompisen skulle vara sjukt dryg och dra elaka skämt om mig, men egentligen skulle hon eller han verkligen gilla mig. Detta skulle komma fram i de scener i serien då det blev allvarligt och handlade om känslor.

Jag har inte riktigt bestämt om jag skulle vara vit singeltjej med barn, svart sjuttonåring från Philadelphia, jude från New York eller kanske bög från New York med judisk faghag. Säkert är i varje fall att jag skulle dra alla de bästa skämten, och även om skratten skulle vara på min bekostnad skulle jag vara coolast i hela serien och tjäna massor med pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar