tisdag 23 oktober 2007

Ellen



Jag trodde länge att program som" Ordjakten" och "Memento" var de ultimata exemplen på innehållslöshet. Nu får jag revidera min uppfattning. Dessa program handlar ju faktiskt om att gissa ord och ringa in och bli av med 9:90 medan programledaren pratar på om vad som helst. Ellen DeGeneres' talkshow kanal 5 däremot, handlar verkligen inte om någonting. Det skrattas och jublas och dansas och alla verkar älska Ellen men jag blir bara frustrerad. Vad är programmet till för och för vem? Det här måste vara det enda programmet med lägre tempo än Glamour. Ibland ska det tydligen komma några gäster och intervjuas, men det dröjer alltid så lång tid med en massa intigheter innan de dyker upp att jag vid det laget har hunnit byta kanal. Det mest uppseendeväckande som händer i "Ellen" är att Ellen dansar över ett bord. Snark. Och att hon har snygga kostymbyxor och sneakers. That doesn't do it for me.

Det som slår mig är att i det här programmet är det publiken som har övertagit den roll som vanligtvis är reserverad för programledaren. De får liksom stå för innehållet, eftersom programmet ju är innehållslöst. De dansar och skrattar och jublar och säger sitt namn och blir helt till sig när de får stå bredvid Ellen på scen och presentera nästa pseudoinslag, men det är bara Ellen som får betalt. Jag tycker att Ellen's talkhsow borde byta namn till "The Audience", och publiken kunde överta scenen för gott, och sedan kunde Ellen ta deras platser och le och för sista gången dansa ut i periferin medan dj:n spelar ännu en funkklassiker.

1 kommentar:

  1. haha.
    Ack, mitt hjärta

    trixar upp en länk till er blog ögonaböj

    SvaraRadera