söndag 14 september 2008

Rok the nation eller mailkorrespendens med känd musikjournalist

Vi fick en härligt kul uppgift i skolan, varpå jag skickade iväg ett mail till den kända musikjournalisten:

Förfrågan om intervju‏
Från: Leila (xxxxxx@hotmail.com)
Skickat: den 29 augusti 2008 17:18:19
Till: fredrik.strage@dn.se
Hej,

jag läser Journalistisk produktion på JMK i Stockholm och vi har fått i uppgift att intervjua en journalist om etik och yrkesroll. Jag har alltid tyckt väldigt mycket om att läsa dina texter och böcker, och undrar om du har möjlighet att ställa upp på en intervju någon gång under nästa vecka?

Jag antar att du inte faller för smicker, men försöka duger: jag har ett brinnande intresse för Leila K, och kapitlet om henne i "Mikrofonkåt" är bland det bästa jag läst.

Tacksam för svar,

med vänlig hälsning

Leila


Svaret lät vänta på sig. Men till slut kom det:







(Inget ämne)‏
Från: Fredrik Strage (xxxxx@hotmail.com)
Skickat: den 14 september 2008 13:08:01
Till: xxxxxx@hotmail.com
Hej Leila!
Ledsen att jag mailar dig så sent. Jag har väldigt mycket att göra och hinner inte alltid svara på brev. Hoppas att ditt JMK-arbete gick bra.
Kul att du gillar Leila K-kapitlet! Och fantastiskt kul att du heter Leila!
Rok the nation!
/F






2 kommentarer:

  1. Jag trodde att du skrev om nåt annat? Var det inte för att du ville få tag på leila k eller nåt?

    SvaraRadera
  2. Nej alltså, det var för skolarbetet. Men jag ville ju få tag på "Fuck you, fuck you very much"-filmen, men den har jag tracked down på annat håll. Fortsättning följer, förhoppningsvis.

    SvaraRadera