torsdag 9 oktober 2008

Hej folkhem!

Idag när jag kom in i entrén i mitt hus, såg jag en rosa lapp med med följande meddelande:

Café Stadshagen öppnar månadg 13/10 på våning 1. Vi har öppet mellan 8-9 och serverar frukost till självkostnadspris.

Jag blev mycket glad, och vill härmed tacka Stiftelsen Hotellhem i Stockholm för detta initiativ!

Jag vill sända ett särskilt tack till deras styrelse, som bestämmer vilka krav man ska ställa för att få skriva kontrakt på en lägenhet i mitt hus. För att få bo här och njuta denna frukost på Café Stadshagen (med kaffe, te, smörgåsar osv) krävs som bekant fast inkomst (inga timvikariat godkänns!) eller borgenär, inga betalningsanmärkningar, inga skulder, full sysselsättning och referens från tidigare boende.

Jag tycker att Stiftelsen Hotellhem i Stockholm visar prov på en härlig folkhemsanda! De bjuder gärna på frukost - men först måste man gå från tärande till närande.

Eller från utanförskap till innanförskap, som det heter på nyspråk.

Vi ses på måndag på våning 1 mellan 8:00 och 9:00! Glöm inte legitimation och anställningsbevis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar