fredag 12 december 2008

Duktig konsument handlar på Apoteket

Det är meningen att man ska känna sig duktig när man konsumerar prylar. Oftast gör jag det ändå inte. Jag känner motsatsen; att jag är slösaktig, att jag spenderar för mycket och tänker för lite innan. Vad ska jag med de här grejerna till? Egentligen borde jag gå hem och kasta ut lite grejer, men istället går jag och samlar på mig fler.

Förutom när jag handlar på Apoteket AB. Då känner jag mig plötsligt som en duktig konsument. Jag får för mig att på Apoteket handlar jag saker som jag verkligen behöver. Saker jag inte kan vara utan. Och undantränger effektivt att Apoteket är ett sånt där företag där stat och kapital gått samman i en extremt oskön förening.

Jag handlar tandborstar, 100-pack-tamponger, värktabletter och tandkräm. Extra duktighetskänsla ger Te-Pe tandborstar och allt, jag menar verkligen allt, i Apotekets eget märke. Oparfymerat. Skonsamt mot huden. Rätt och riktigt ph-värde. Lipider. Mjölksyra. Fluor. Kliniskt testat. Apoteket tipsar!

Jag har pratat om det här med mina vänner. De känner samma sak, att en duktighetskänsla infinner sig efter att man har handlat upp sig på Apoteket. Nästan som när man har varit hos tandläkaren.

Folkhemskänslan som Apoteket står för går inte av för hackor. Någon, jag vet inte vem, kan vara nöjd med sin PR. För jag har verkligen gått på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar