onsdag 5 mars 2008

Facebook ser mig inte alls

Det var ju mycket snack för ett tag sedan om hur lite integritet man har på Facebook. Jag tänker till exempel på det här med att Facebook skulle samla en massa information om mig och min livssituation genom mina mail, vad som står på min "vägg", vilka vänner man har och vad man skriver in för status i den där fåniga rutan. Sedan skulle de använda den för att skräddarsy sin reklam för just mig, och på så sätt sälja dyra annonsplatser.

Jag vet inte hur ni har det med er reklam, men på min Facebook-sida annonserar bara två företag. De har en liten ruta till vänster om där man skriver in mailen, och är som följer:
1. Toppik kur mot håravfall. Det är en före- och efterbild på en kvinna med lite tveksam uppsyn som tappat håret och fått det tillbaka.
2. En annons från den kristna sajten Min Tro.

För det första har jag hår så det räcker och blir över. För det andra är jag faktiskt rätt ointresserad av kristendomen (utom den som visas på Öppna Kanalen). Jag brukar heller inte skriva meddelanden om vare sig håravfall eller kristendom.

Jag undrar lite hur de tänkte där..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar