tisdag 4 mars 2008

Jag har skaffat mig en låtsasförälder

Känns vuxenlivet tungt och svårt? Är din omgivning full av folk med bra föräldrar och fungerande familjer som blir en ständig och smärtsam påminnelse om din egen svåra uppväxt? Är du den enda i bekantskapskretsen utan tillgång till en vettig förälder? Då har TBHL lösningen för dig - låtsasföräldern!


Sedan jag skaffade mig en låtsasförälder har livet blivit mycket ljusare! Min låtsasförälder heter "Mollgan Cherqaoi" och tycker att jag är jättebra. Det är en förälder som bara jag kan se. Istället för konturer har den streckade linjer.

När jag är förkyld och har feber kommer låtsasföräldern hem till mig, kokar te och säger att jag ska dricka C-vitaminbrus. Om jag har klarat en tenta säger låtsasföräldern "det var bra gjort!" och ger mig en klapp på axeln. När jag berättar om mina författardrömmar ler låtsasföräldern uppmuntrande och säger "Det kan vara tufft att lyckas, men det ska nog gå bra ska du se!"

Alltid när jag ska flytta hjälper låtsasföräldern till och bär alla tunga saker. Soffa, säng, jättestor tv - inget är för tungt för låtsasföräldern. Låtsasföräldern har körkort och bil och kör gärna omkring mina grejer. Om jag till exempel har varit utomlands kommer låtsasföräldern och hämtar mig i bilen på Arlanda. Och om jag skulle råkas synas i media blir låtsasföräldern väldigt stolt och berättar för mormor, farfar och alla andra.

Och när jag var liten var jag, låtsasföräldern, barn nummer 2 och förälder nummer 2 på Euro Disney Resort i Paris. Det var efter att jag hade vunnit en resa för 2 vuxna + 2 barn i Kalle Anka-tidningen.

Låtsasföräldern ställer alltid upp, håller vad den lovar och har bara mitt bästa för ögonen. Skaffa en låtsasförälder du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar