måndag 17 mars 2008

Två och en halv hypnos



En hel del tv-serier har en närmast hypnotisk effekt på mig. Jag vet att jag måste titta, men jag förstår inte varför. En av dessa tv-serier är "Two and a half men" med Charlie Sheen som går på trean varje vardag kl 19:00.

Jag antar att det är för Charlie Sheen, som liksom sin föregångare Michael J Fox i "Spin City" har den där pojkaktiga, samtidigt lite äckligt grabbiga, charmen som går rakt genom rutan och in i min amygdala.

"Two and a half men" kan bäst beskrivas som en otroligt grabbig serie med det förlåtande draget av en smart och snabb dialog. Och den lilla killen som spelar den mulliga sonen är en ännu oförstörd barnstjärna som verkligen kan leverera repliker. För att inte tala om hon som spelar Charlies hushållerska.

Annars känner du bäst igen den här serien på att Charlie Sheen ständigt går klädd i alldeles för syntetiska, fladdriga kortärmade skjortor och styva militärshorts, levandes ett åtråvärt slackerliv med ett glas bourbon i handen. Man vet inte riktigt vad han tjänar pengar på, han verkar i vilket fall klara sig bra.

Synd bara att den här serien bygger typ hälften av sina skämt på en sjukt sunkig och pinsam kvinnosyn. Men eftersom jag ser serien under hypnos så behöver jag inte ens ha överseende med det. Jag bara registrerar det ungefär som man tar in ett subliminalt budskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar