tisdag 17 juni 2008

Get off the Internet!

Igår när jag somnade på bussen drömde jag att jag var inne på Facebook och det stod "Inbox (1)". Jag blev väldigt glad, tills jag vaknade.

Natten innan hade jag drömt om Uppsala reggaefestivals hemsida, och det mycket realistiskt. Jag drömde nämligen att jag var inne där och att Gentleman skulle spela även i år. Kanske bara för att jag missade festivalen förra året, och sedan inte hade pengar för att gå när han spelade i Stockholm i våras? Kanske var det så i min dröm att Gentleman "sände direkt" och ville hedra mig med en extra spelning. Tack, Gentleman!

Jag trodde nästan på det själv. Det kan, vid sidan av mina eventuella mediala förmågor, bero på att Uppsala reggaefestival har en del att lära vad gäller uppdatering av sin hemsida; förra årets program ligger fortfarande uppe fastän det är mindre än två månader tills årets festival.

Jag drömmer om Internet, antagligen för att jag som typ alla andra tillbringar för mycket tid här. Men jag vet inte riktigt vad det är jag gör, förutom att blogga. Jag kollar min mail sjuttioelva gånger om dagen, och det oftast för ingen särskild anledning. Jag läser vänners och bekantas bloggar. Jag kollar mitt bankkonto. Jag googlar mig själv. Jag kollar flygbiljetter som jag inte har råd eller tid med.

Fast på senaste har jag varit så trött att jag inte orkat det heller. Jag stirrar in i skärmen när jag är vaken, oförmögen att göra något annat än trycka på uppdatera-knappen. När jag sedan har somnat drömmer jag om ett bättre Internet. Med Gentleman på årets Uppsala reggaefestival, en full inbox på Facebook och 29 700 på kontot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar