måndag 2 juni 2008

Min livsstil

Häromdagen fick jag en insikt. Jag förstod att mitt liv alltid hade sett ut såhär. Jag har aldrig gjort något annat än skrivit uppsats med tre klasskamrater. Min värld har alltid bestått av Garnisonen och möjligtvis vägen till Karlaplan.

Jag har alltid jobbat över och för mycket, jag har aldrig haft några passiva perioder mitt liv. Jag har alltid haft med mig min dator i en ny väska som redan har gått sönder. Det har alltid varit trettio grader varmt, jag har alltid haft på mig för varma skor och jag har alltid haft samma sommarkläder som de tre senaste åren.

Jag har alltid sovit oroligt och vaknat uppstressad. Jag har alltid lagt alla mina pengar på take-away-kaffe och matlådor från Konsum.

Jag har aldrig träffat några andra människor än dem i min uppsatsgrupp, och vi har alltid skrivit uppsats om nätdejting och föreställningar om normalitet. Vi har alltid tryckt på shift och F7 och letat synonymer till "konvention", "uttryck" och "företeelse".

Jag har alltid bott i en lägenhet som jag inte har råd med. Den har alltid varit överbelamrad, jag har aldrig haft tid att städa, jag har aldrig dammsugit eller diskat. Jag har aldrig lagat mat hemma.

Mitt liv har alltid sett ut såhär, det här är det enda jag har gjort, det är det här jag gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar