onsdag 2 juli 2008

Jag råkade radera min egen blogg

I söndags gjorde jag något som fick mig att kallsvettas: jag råkade radera min blogg. Av misstag. Och det fanns ingen ångra-knapp.

Van som jag är att använda Internet som uppslagsverk försökte jag att inte få panik. Istället googlade jag på "I accidentally deleted my blog!" och fick upp ett antal träffar. Efter att ha läst runt lite förstod jag att det inte var kört, men att resan för att få tillbaka bloggen kunde bli både lång och snårig.

Jag gick in på Blogger Help-sidan och hittade en rubrik som passade mitt problem exakt. Där stod det: I accidentally deleted my blog and would like it restored. Jag fyllde i formuläret både en och fyra gånger. Det stod att Blogger hade tagit emot mitt ärende, men inget hände.

Så i nästa steg gick jag med i "Blogger groups" för att kunna lätta mitt hjärta i deras "Help groups". Jag läste igenom olika diskussionstrådar, hittade olika länkar som alla länkade tillbaka till formuläret jag redan fyllt i.

Sedan tog jag mod till mig och skrev ett eget inlägg om mitt problem. Nästa dag hade jag fått svar. En person med smeknamnet "panther" hänvisade mig till ett annat formulär. Där mailade jag till Blogger Support, med en beskrivning av mitt problem. Efter bara en timme hade jag fått svar! Dana på Blogger Support Team berättade att hon hade lyckats återskapa min blogg.

Jag vill härmed tacka "panther" på Blogger Help Groups och Dana på Blogger Support Team för att de hjälpte mig att få tillbaka min blogg!

1 kommentar: